Tele 2

För två år sedan var jag tvungen att skaffa mobilt bredband eftersom jag skulle ha praktik på en tidning som inte hade trådlöst internet. Jag gick då till OnOff i Globen och pratade med en säljare där. Det viktigaste var att inte binda upp mig eftersom jag inte skulle behöva det under någon längre tid och jag betalar redan för internet hemma. Jag ville också ha det billigaste och segaste hastigheten (small) eftersom jag var fattig student. Säljaren sa att de hade ett supererbjudande. 49 kronor för medium-hastigheten istället för ordinarie pris 99 kr. Dessutom med endast 3 månader uppsägningstid (ingen bidningstid!). Så jag slog till. Min internet-dongel blev mest liggande i en byrålåda hemma under ett år och jag tänker att jag borde säga upp den… Men då får jag ett sms där det står att ”nu höjs ditt mobila-internet till ordinarie pris 99 kr, mvh tele 2″ Jag ringer till kundtjänst som säger att den är bunden i 24 månader och att han inte har MÖJLIGHET ATT SÄGA UPP DEN, eller ens lägga ett avslut när bindningstiden har gått ut, för det fungerar inte i systemet. (skitsnack så klart, har ju själv jobbat på kundtjänst och vet hur deras system funkar). Så jag blir tillsagd att ringa upp efter ett halvår. Vilket jag gör: Men då har helt plötsligt den så kallade bindningstiden blivit ännu längre (?) och tjejen jag pratar med ”har inte möjlighet att säga upp den eller skriva in i systemet att jag vill säga upp den.” … Så månaderna går och jag har ju liksom viktigare saker att tänka på än mitt mobila bredband, så först nu, 2,5 år efter att jag köpte det, lyckas jag säga upp det. Och det är så klart världens längsta telefonkö och sen måste man FÖRKLARA VARFÖR man vill säga upp det. Och sen är det 3 månaders uppsägningstid till.

Jag har alltså lagt ner cirka 2700 kronor på ett internet jag använt kanske 20 gånger. Snyggt jobbat tele 2.